Sunday, July 5, 2009

interview keja

hari ni da melepasi satu interview...bgn awal..sembyg subuh, bersiap n p ke tempat kejadian...selepas bfast...hujanla pula...lalu menggunakan segala kelebihan yg ada...menunggu di tepi bangunan dan senyum seindah suria kepada pengawal keselamtan yg ber ada pada bangunan sebelah..hehehehhe

lalu memberi signal tunjuk langit hujan n memandang bangunan yg harus dituju tetapi dihalangi oleh jalan yg terdedah pada titisan hujan yg sangat lebat...lalu melihat jam telefon dengan muka susah hati..5 minit kemudian...aku didatangi 2 orang abang guard yg membawa 2 payung..lalu bertanya aku hendak kemana...dengan senyum manis, memberitahu ingin menyeberang...dia mengofferkan diri untuk menghantar aku..lalu aku tanpa berfikir panjg menerimanya..(dalam hati, janji lepas..)

selepas berjaya menyeberang jalan, aku memberikan senyuman n ucapan terima kasih yg sangat berharga kepada abg guard tersebut, walaupun beliau meminta no tpn, aku hanya senyum sahaja...lalu blah...

berjaya sampai awal iaitu lagi 10 minit untuk interview...mengisi borang dan membuat persediaan untuk diinterview...he speaking to me...but i reply malay sabahan..hahahaha..peduli apa aku, janji aku konfiden...pastu ada dalam 8 projek aku tunjuk...bermula daripada yg latest design until last year nyer projek...ur idea, concept, n design must strong enough to show ur confidency...after 50 minit...i finished d interview..well done..he like my design, portfolio, but lacking in technical think..working drawing n detail...lalallaa...memang sajer xtunjuk.coz aku memang lemah tu...

meaning to say, i just show what i can do n what i can offer him...design, presentation, photoshop n 3d...detail, working drawing, n teknikal tutup mata...i admit my kekurangan..so he can catch that..just show who u are..

tips2 interview

1.prepare ur portfolio well n practice ur presentation based on ur portfolio
-ringkas, jelas dan padat

No comments:

Post a Comment