Wednesday, May 27, 2009

aku budak sekolah I: merempit dalam longkang

sambungan citer...serius aku cakap..citer budak sekolah ni akan ada banyak siri dia..nanti kalo da sampai lebih dari episod 5 aku tulis nombor je ek..sebab xreti nak tulis no 5 dalam roman..hehehee..apa da intro entry..menampakkan kelmahan diri..hehehe

berdasarkan tajuk di atas saya, aku mendapat idea membuat entry ni pasal tadi kak farah n finas beriya nak merempit keliling ukm d malam hari menggunakan moto yg baru itu...dengan keadaan finas yang cedera parah pada kakinya dan kak farah yang yang hanya tau membonceng..aku melarang mereka kerana ia mengingatkan aku pada peristiwa rempit dalam longkang tika sekolah dahulu...(terus ada effect imbauan ke masa lalu..)

ada satu hari ni, masa tu aku d asrama...berjalan2 di sekitar sekolah pada waktu petang yang sepoi2 bahasa anginnya bersama sahabat baik ku itu(jamila). Tiba2 kami terserempak classmate kitaorg yg bernama wan juri..(lelaki) sedang memparkirkan motornya..aku yg pada masa itu sangat excited apabila melihat motor(poyo nak tunjuk aku reti bawa motor) lalu meminjam motor beliau.

pada awalnya beliau sangat keberatan hendak meminjamkan motor tersebut, kerana ia kepunyaan syarikat abgnya bekerja.Aku terus menggoda n menggoda..maka beliau pun cair..hahahaha(ko bole bygkan x mcmana aku mengayat beliau)hehehehe..

setelah mendapat lampu hijau, kami pun merempit sekitar kawasan sekolah dengan gembiranya..sehinggalah c jamila ni pula membuat pmintaan untuk untuk memandu motor tersebut..aku yang pada mulanya ragu2 dengan kebolehan beliau memandu motor..berjaya diyakinkan beliau yang beliau mahir menunggang motor.Lalu kami pun bertukar tempat...

agak ok pada mulanya...sehinggala pada jarak kurang dari 1oo meter permulaan beliau membawa motor terdapat selekoh ke kiri yang mana terdapat juga longkang besar..aku mengingatkan beliau akan selekoh tersebut. di fikiranku beliau faham apa yang perlu dibuat..sehinggalah hampir 5 meter dari selekoh tersebut beliau semakin melaju..aku pun menjerit "jam..longkang!!!!"....rupa2nya member xtau nak membelok...dia p press pula minyak tu..aku da tutup mata da time tu..dalam hati Ya Allah matila aku....matila aku...matila aku...sehinggalah kebOooooooooooooooooM!!!!!































buka2 mata....da masuk longkang..aku, dia dan motor...ya Allah aku mcm xcaya aku masuk longkang tersebut..dala motor orang..aku cepat2 bangun dan melihat kawanku yang kakinya tersepit dihempit motor..time tu, member lelaki yang melihat dari jauh kejadian tersebut suda berlari2 mendapatkan kami...teruk gak ar motor dia..no plat pecah..part bahgian depan retak sebelah, body calar balar, cermin sebelah tercabut...

dalam keadaan yang terhuyung hayang aku membangunkan jamila dan motor tersebut n menarik keluar dari longkang tersebut..apa yang membuat aku pecah perut..c jamila ni mc bole nak tunggang motor tu lagi...dengan kakinya cedera parah, mulut penuh pasir, muka penuh rumput..seluar koyak rabak..mc semangat nak main motor lagi...membe punya motor da kebingungan memandangkan itu motor syarikat abgnya...

last2 kami pun membuat keputusan untuk membayar ganti rugi menggunakan duit biasiswa...huhuhuhu...padan muka..xpasal2 terbang rm100 time tu...pas dari hari tu satu asrama kecoh kami merempit sampai masuk longkang. seminggu kot jadi artis dek kejadian tersebut...so d moral of d story..jgnla pcya ngan membe korang yang kaki xsampai nak jejak lantai ada hati nak bawa motor..hahahahahaha...ups pada sapa2 yg terasa..jgn ON SENTAP..K..to be continue...

5 comments:

  1. yang kau guna font itam ni pe kejadah nye yin??? hish!!!


    tak tak....tak ON sentap...sapa ON??

    ReplyDelete
  2. a'ahla..On BUTE~

    tuka cepat!!!

    ReplyDelete
  3. haishhh..nila padahnya bila membuat background hitam, tapi time nak bt post background putih..sengal la yin..mati2 aku ingat aku da kena blok sebab membuat citer lorong haji taib dalam entry...huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  4. buley plak PBT nk gam blog ney kalo story ttg lorong hj taib.. apakehe???

    ON g.a.m

    ReplyDelete
  5. ee korang ni suka membuat onar ye dr dulu! hahaha

    ReplyDelete