Friday, May 29, 2009

renungan

hari ini..aku ada telah menghadapi satu exam...bagi subjek kepimpinan dan kemahiran interpersonal. selama kelas 3 minggu. baru hari ni aku tau..betapa menariknya subjek ini. Sebab baru hari ni aku mendalami n mentelaah subjek ni sebab nak exam. Tapi belum terlewat untuk mengikutinya sebab akan ada kelas lagi pasni.pastu banyak benda aku belajar hari ni.contohnya

1.as architecture student. in design what is important not become top student, perfect and A student. The most important is you do well ur design based on ur your archieve..(aku tak tau betul ke ayat aku ni...aku lemah sikit english ni)maksud dia bt setakat mana yg termampu. Kalo kemampuan unuk ko bt sesuatu benda adalah 70 percen..make it 70 percen.but full 70 percen, not 60 or 69 percent.xyah nak berangan nak dapat 21 A dalam spm kalo da tau diri tu memang xmampu nak dapat 5A pun...siap tampal taget n what so ever...kat dinding or meja belajar...(ini bukan aku yg kata, ada org berkata...tetapi ia bole diambil sebagai pengajaran)

2.The important thing to tackle final submission n krit internal panel is:
a. make it ur design nice to see(resolve planning, even not at all, at least 70 percent)
b. your board fully complete with drawing, 3d render(even only have 2 perspective),graphic n
well presenting ur design to internal/external panel.coz, internal/external will never hv time 2 c ur 1 sem progress/idea development n sort of. Mana yang pertama dia nampak itula yang akan menarik perhatian mereka untuk memberi markah.(even technical banyak problem)

3. aku da ngantuk nak fikir ayat...nanti sambung bole?..ZZZZzzzzzzzzzzzzzz

1 comment: