Monday, May 11, 2009

escape class

hehehehe....tajuk xleh blah...hari ni ada kelas u2 sepatutnya..kelas dot2...xleh gtau nanti ada org report kat lecturer tu....bukan sengaja xnak menghadirkan diri, tetapi memandangkan da suntuk sangat masa nak submission. maka aku membuat keputusan untuk escape...ngeeee....

semalam da pegi da kelas...tapi sangat boring...student kalo congak2 yang datang semalam xsampai 30 org. Tapi duduk dalam dewan kuliah besar bole muat 400 org. Cuba ko bayangkan betapa azabnya lecturer tu kena jerit kuat sampai terbatuk2 semata2 nak bagi lecture. Sian kat lecturer asyik terbatuk2 jer bagi kuliah.....

cakap pasal escape ni...bila da masuk u aku xsuka escape sebenarnya...xbest..bila mana ko da mula menghargai lecturer n ilmu. kalo dibandingkan time sekolah ngan skang. Jauh beza giler perangai aku time sekolah. time sekolah dulu, kalo x ponteng kelas dalam seminggu xsah..aku rasa skema gila...mesti aku akan mengambil cuti sendiri tiap2 minggu..hahahaha....bengong...bila mak tanya napa x g sekolah..alasan aku nak kemas umahla,sian tgk mak buat keja sorang2(aper punya alasan)..tapi seriously..kalo nak kemas umah aku ko kena habiskan masa 3 jam non stop baru habis kemas. sekali dengan cuci ken...tiap2 hari..2..kalo 2 hari xkemas umah...mau2 juga setengah hari mengemas..hahaha..tipu..

time asrama dulu lagilah...(aku sekolah asrama form 5 jer sebaik pindah sekolah baru)...lagi senang nak escape...alsan dia senang jer...nak ambik buku tinggal kat asrama...tau2 da tidur kat dom, xpun merayap kat dewan makan.hehehehe...time matrix lagila..aiyayai...kesimpulannya dari sekolah sampai matrix aku suka ponteng kelas...tapi bila masuk u ni..da bosan nak ponteng kelas...sebabnya pembelajaran dia len...kalo x p kelas rasa rugi gila.sebab lecture dia xada dalam silibus buku teks yang bole d dapat d kedai buku atau bilik spbt..hehehe...

cuma yang aku rindu time sekolah dulu, nak kenakan orang...time sekolah aku suka dajal bday boy or girl..memng org takut kalo aku tau tarikh2 bday dorng..sanggup ni turun pekan membeli barang2 persiapan, kadang2 sampai selongkar dapur dewan makan nak cari tepung, telur n aper2 jela rencah yang bole di aplikasikan bab2 mendajal org ni...tapi tula yang membuatkan kami rapat...dan akhir sekali time bday aku, memang dorang kenakan habis2anla..kalah perang dunia kedua...hehehehe..da lari tajuk....okla nak blah..design xsiap lagi, tp sibuk membuat entry..lalallalaalalaa(kalo ada masa aku citer mcmana peristiwa aku kena dajal time bday aku yg ke 17..hehehehe)

No comments:

Post a Comment