Thursday, May 7, 2009

lost..

selama aku berjalan di dunia luar dari negeri sabah ni..banyak benda yang aku pelajari n banyak benda aku rasa kurang...tetapi yang paling aku rasa yang ketara amat ialah keyakinan diri..betapa aku rasa aku sangat rendah diri, hilang keyakinan langsung xder taksub dengan diri sendiri..lebih2 lagi memilih bidang architecture...architecture...bidang yang terlalu luas n bagi aku ianya terlalu susah untuk digapai...aku xtau kenapa..aku sangat lost dalam dunia ni...kritikan demi kritikan membuatkan aku makin hilang keyakinan diri...cara aku bekerja dalam bidang n...cara aku belajar, cara aku menerokainya..semuanya terlalu asing...

bila berbual dengan lecturerku yang pernah mengajarku semasa 1st year dlu..terlalu rendahnya dr ini aku rasa...dengan sketching yang memang terlalu amat lemah..walhal aku sangat mencintai art n lukisan..tp knapa aku xdak dapat megapplykannya dalam architecture...ibarat aku mempuyai tgn, tetapi cacat n tdak berfungsi...terlalu sedih bila memikirkannya...berusaha melakukan sesuatu yang luar fikiran (think out of box)..tetapi hasilnya tetap katak bawah tempurung..to typical...

aku give up dengan architecture...walhal aku sangat mencintainya...mgkin ini pengajianku yang terakhir dalam bidang ni, apabila mendengarkan lecturerku bertanya..ko nak jadi apa?...dengan pantasnya aku berkata aku nak bisnes..sekalipun xda terfikir nak jawab jadi arkitek...alangkah...walaupun jd arkitek still bole bt bisnes...tp tetap xdak mau...

namun apa yang pasti aku mau pulang mencari keyakinan dri semula...sepertimana aku menjadi aku suatu ketika dulu...i can do everything, boleh jadi serba boleh n keyakinan yang sangat tinggi...i luv architecture so much..but it's only can be my luv..cannot be my happiness..better let it go...

1 comment: