Friday, May 1, 2009

bersahur olok-olok..

walaupun agak lewat..tp aku nak gak story..entry lewat update sebab xde idea nak update..hehehe
hr ni nak citer bebrapa perkara..ye ker..beberapa..aku rasa satu jer kot..tgkla kalo ada ideakan..td baru habis makan..heehe3..bila tgh malam ni..mesti laparkan kalo bt keja?bt keja? padahal dr td buka u-tube...lalalalala....aku lapar..so bercadangnya hendak membuat kopi n memakan biskut bercecahkan kopi..tapi tb2 kak aida mempelawa makan..*wink* mata aku bersinar2...rezeki jgn ditolak..ala sorila xder gambar..xsempat nak catch da habis semua masuk perut...makan xingat dunia...hakk...berlaukkan rendang ayam, mushroom soup,ikan bilis goreng n nasi putih..fuh aku cakap ko..masyuk beb..bila makan ramai2..(padahal 3 org jer..aku,kak aida, n kak farah..hehehhe..aku suka melibatkan org len dalam entry aku..barulah rasa dunia ni aku xkeseorgn..wahh..hahahha..)ok sambung...bila makan ramai2 ni best oh..mcm bersahurla pula makan d subuh hari..beralaskan surat khabar n makan dalam tupperware...sambil duduk bersila..menikmati makanan free...aku suka benda2 free ni..tu yang penambah perisa yg menjadikan makanan tu sedap...Tau x makanan apa yg paling xsedap?..hehehe..makanan yg ko tau ko kena belanja org len makan..huhuhuhuhu..jahatnya aku...padahal xbetul pun statement tu..tp kalo makanan paling sdap adalah makan free aku sokong sangat2 statement tu...hehehe..

len cerita pula...bila makan mcm ni kan...aku mula fikir pasal architecture ni..life dia beza sangat ngan org len...terutama time belajar ni..contohnya..
1. org len tidur atas katil, ko tidur atas lantai..tp sikit pun xrasa kasihan..janji dapat tidur...pastu tidur xingat dunia pula tu..hahahaha..
2. org len stat kelas kul 8, habis kul 5 petang..tp kalo ko, stat kelas kul 8, sampai esok pagi belum tentu habis kelas ko...mana xnya balik kelas, bt design, rehat jap bt design lagi, pas solat bt desgn lagi(even xbuat pun, tp still kena fikir desgn..makan design, tidur design,mandi desgn..semuala design..last2 diri ko xterdesign..dengan tudung selebeh, mata hitam xcukup tidur, muka sembap ngan taris2 kat muka kesan tidur atas tikar..hahahaha....
3. apa ja ko buat walaupun ko da rasa best, mesti ada jer org dengki n xpuas hati ngan ko...sebabnya...hehhee..sebab selalu kena krit...bayangkan ko sentiasa hidup dalam kritikan org..wlpn ko xkaco org tu..tp dia still kaco ko..aku mana pena kaco tidur en ismar atau calar keta puan..tapi depa still nak kritik aku..tension tull....nak juga menyibuk dalam hidup aku...hehehe..(kalo xkrit macmana nak develop idea..sengal..)
4. hari2 hidup ko akan menghadap lukisn...menghadap komputer, menghadap meja draughting, meghadap butter paper..smuala benda yg kaku..smpai bila jumpa lelaki hensem depan ko pun ko jadi kaku n tidak berperasaan...hahahah...ko pena x alami perasaan sedemikian..huhuhuhu..cuba ko bygkan life aku n mereka yg senasib ngan aku..
5. student architecturela paling miskin n papa kedana..kenapa pula?.mana xnya satu kali bt projek kuar duit paling kurang projek 50..paling tinggi pena aku kuar bt keja projek berkumpulan 200 lebih kot..kalo dalam 1 sem tu ada 4, 5 projek..cuba ko bygkan..len lagi kerja research n pertukangan, mana board nak print lagi, 1 A1 plg murah RM10..kalo ada 6? da RM 60..kalo ada 4 projek.....huhuhuu...last2 makan biskut kering 2 minggu...banyak lagila life dia kalo ko nak tau..tapi aku banyak keja nak buat..so, tu ja entry hr ni..da...nanti kalo aku ada masa kau citer lagi ye..ngeh2..mna bole citer semua...besok,lusa, tulat nak citer apa kalo hr ni semua benda nak citer...hak...

No comments:

Post a Comment