Wednesday, April 22, 2009

bangun kul 12,menonton wayang,p studio,n menghadiri kelas malam

hii...hari ni bgn lambat..xtaula..sejak xder kelas ni n bercuti...hehehe...selagi matahari xnaik atas kepala,selagi tu aku mc berselimut..ya Allah..liatnyer nak bgn..kalo xcuti org pmpuan pun, aku rasa pas sembyg subuh mesti landing balik kt katil...huhu3...mcmana nak jadi gd student ni...nanti biler result kuar xcantik,design cukup2 makan..br nak nyesal..xpenanyer nak tobat..mcm hr nila..bgn lambat..pastu patut kelam kabutla bgn n bersiap...sebab patutnyer pn nak krit arini..tp..hehehhee..alasan lg..yin sengal..kak farah siap tepon suh dtg studio lg,tp aku dengan malasnya menjawab..xkot krit hr ni..lalu tido balik sampai kul 12...arrghhh.pastu bgn2 jer buka laptop..tgk movie..ngeeee..tgk2 aper nak jd budak ni..kalo mak abg tau mcm ni perangai aku..xkannyer dorg nak sekolahkan aku tinggi2..membazir duit jer...tgh2 tgk mvie dapat msg dr 2 org.1 kakak...kakak remind pasal bday ayah hr ni yg ke 56..akak citer,time wish ayah,ayah sedih sebab akak sorg jer wish dia...bila bc msg tu,br aku ingat..aahkan..semalam da ingat,tp hr ni langsung lupa...patut pas bc msg tu,sebgai seorg anak yg bek terusla tepon ayah n wishkan..tp..xtau knapa..jiwa aku kosong,perasaan aku pun kosong terhadap insan yg bernama ayah...hem...beri aku masa untuk mengumpul kembali perasaan ksh n syg aku pd seorg ayah..maafkan anakmu ni..pastu dapat mesej dr mak pula.mak tanya khabar..mak pesan suruh belajar bgs2,mak xnak aku sgkut.pastu mak pesan,b4 blik sabah nanti,jgn lupa jumpa kakak,abg,n ayah yg ader kt sini..baik...aku jumper je,tp xgtau awal2 kt dorg aku da beli tiket...xtaula napa..perasaan kekeluargaan aku disini kosong..bygkan da nak masuk 4 bulan aku xjumpa famili aku kt sini..nak kata aku bz sgt xjuga..tp aku bosan mendengar pihak2 len bergaduh sesama sendiri..yg satu salahkan yg ini,yg ini salahkan yg itu...aku da bg nasihat pun...semua org keras kepala..mentg2la aku adik,xder saper nak dengar..so..dr aku pg pd satu pihak jer.bek aku xyah p mana2..aku membuat keputusan menjauhkan dr..dr fmli aku..bukan aku buang mereka..tp aku sgt sedih bila tgk fmli aku xbersatu..lebih bek aku membawa dr.hidup nersama kwn2 yg bole mgmbirakan aku..(bergeng air mta seketika)..sambg citer td..pas dapt msg mak.aku insaf sekejap.ingat balik tujuan aku g sini.pastu dapat msg kak farah..suh g krit jer apa yg ader..aku pun bersiap n terus g studio.tp hampa..pn xder..pastu jumpa iman kitaorg g makan.hehehehe...pas mkn excited bt design..then stay sampai malam sebab ader kelas..tu je sebnrnya aku bt...kdg2 aku jeles ngan iman..iman sgt bertuah...fmli dia ceria,slg memerlukan ant 1 sama len..fmli aku..aku xsalahkan sesaper dlm fmli aku..aku tetp syg dorg..mcmana pun dorgla darah dgg aku..aku nasihatkan mereka2 yg kt luar tu,wlw pincg mcmana pun fmli kita.jgn sekali2 bt keptsn yg merosakkan dr semata2 nak tunjuk perasan atau memberontak.ada otak ada fizikal yg sempurna.kerahkan anggotamu untuk betulkan kembali keadaan.jd org yg bek,n bguna.xyah nak jdkan masalh tu alasan kita nk jd penagih,perogol,bohsia,perampok,n sbgnya...2 prinsip aku..heheh..tpulagla nak guna ke xkan...bak kta abg aku...nyawa ko,dri ko yg jga n tentukan(Maut d tgn Tuhan tu len certa)so,apa2 kptsan semua dtgn ko..dr ko ja mau tentukan bek atau buruk keptsan ko..aku rindu juga abg aku tu..tp dia pun semakin jauh dr kami..aku xtau knapa..org cakap kahwin ni akan meramaikan lg hbgn sanak saudara.Tp fmli aku..pas kahwin aku rasa mereka semakin jauh...mgkn mereka ada hala tujuan msg2..esok lusa pas aku kahwin aku pun mgkin mcm mereka..br aku faham knapa mereka mcm tu.skang mana nak tau..xkawin lg..hehehehe...tu kena tanya org sebelah sana ok..okla tu jer entry hr ni..borg giler entry.soryla xtaula nak bt lawak atau nak jdkan entry ni menarik..nasib korgla bc entry panjg nak mapus,pastu xder gambar..hahaha..eh ada gambar..hehehe

yin n kak farah

ngan suraya

2 comments:

  1. ala yinn.... sayu je baca entry yin... tetiba kan nak terharu yin masok gamba i!! hehehe
    maafkan le drama queen ni ye yg suka nak emo bagai. cis.

    i know, ikatan antara kita satu studio tak sama dengan ikatan bernama keluarga kandung sendiri. tp apa yang pasti, kitorang semua ada untuk yin, we still have each other, as one family. tak kira dari ceruk mana, tak kira bahasa apa kita guna, we will always lookout on each other. akak sayang family kita kat jsb ni.... hopefully, the bond grows fonder as time goes by. kita sama2 usaha ye yin. sayang yin......

    ReplyDelete
  2. eee dah la lagu blog kak aida ni lagu sedey korea mane tah... ade plak cerita2 cerekarama dalam ni... ayoo sesedih cam marley & me plak.

    *berlari ke tepi tasik dan berteleku*

    hehe

    ReplyDelete